Właśnie przyszło do nas do domu zaproszenie na konferencję prasową IX Dnia Papieskiego (11.X.2009) „Papież Wolności”, organizowanego przez Fundację Dzieło Nowego Tysiąclecia. To Fundacja Episkopatu Polski, prowadząca stypendia dla kilu mysięciu zdolnej młodzieży z ubogich rodzin. Taki jest cel każdego Dnia Papieskiego – budowa żywego pomnika dla Jana Pawła II. Sam czuję się związany z Fundacją, bo w latach 2001 i 2002 uczestniczyłem w przygotowaniach Dnia Papieskiego od strony informacyjnej. Jej obecny przewodniczący, ks. Jan Drob, to instytucja sama w sobie. Trzeba przyznać, że poprzedni również – pierwszy kierujący Fundacją, Piotr Gaweł i jego następca, Marek Zdrojewski.
Zaproszenia otrzymali dziennikarze. Ściśle rzecz ujmując, zaproszenie przyszło do mojej żony. Ponieważ hasłem tegorocznego Dnia jest „Papież Wolności”, organizatorzy do zaproszenia załączyli - swoiście teaserowo – estetycznie wykonany i zapakowany samolot z przesłaniem Dnia Papieskiego. Pomysł ten tak bardzo mi się spodobał, że załączam jego zdjęcie:
Strzał w dziesiątkę. Samolot jako symbol wolności, niezależności, ale też – jeśli chcemy dolecieć do wyznaczonego punktu – odpowiedzialności. Symbol ten ma też znaczenie historyczne. Nie byłoby wolności w Europie bez pontyfikatu Jana Pawła II. Gratulacje dla organizatorów !
Kościół nie ma łatwego zadania w komunikacji ze światem. Z pewnością Fundacja Dzieło Nowego Tysiąclecia jest doskonałym przykładem jak budować dobre dzieła, gromadzić wokół nich ludzi i skutecznie komunikować je masowemu odbiorcy. To zasługa kierujących Fundacją profesjonalistów i ludzi, gromadzących się wokół inicjatyw (Dzień Papieski, stypendia śp. Bp. Chrapka, nagrody TOTUS, etc.). Jak się chce, to się da. To właściwy wzór fachowego zarządzania projektami dla innych instytucji i środowisk Kościoła, mających kłopoty z tak rozumianą skutecznością. Tak więc, po naukę do ks. Jana Droba i jego współpracowników marsz :)) To wskazówka dla nas wszystkich.
To prawda, dobrze przedstawić informacje - zaproszenie. Wyobraźnia w formie pomaga. Pamiętam np. prostą sztuczkę - wsypać gwiazdki pokryte złotą farbą do zaproszeń na Jasełka. Przy otwieraniu wysypało się na stół - od razu zainteresowało...
OdpowiedzUsuńKomunikacja Kościoła idzie coraz lepiej.
Web 2.0 jest często w użyciu, profesjonalne bazy informacji...
Fundacja od lat działa naprawdę profesjonalnie i buduje, dzięki silnej współpracy z mediami, szeroką publiczność dla swoich aktywności. To jedyna skuteczna metoda powodzenia tak wielkich przedsięwzięć. Najlepszym dowodem jest również aktywność reklamowa: http://www.dzielo.pl/pl/news/aktualnosci/20/ruszyla-kampania-ix-dnia-papieskiego.html
OdpowiedzUsuńwarto dodać, że Fundację wspiera w tym zakresie zespół z Fundacji Świętego Mikołaja - a ściślej biorąc ekipa od Karłowicza.
OdpowiedzUsuńsą super w marketingu i PR.
Jasne. Dodaję więc :)) Dzięki. Pamiętam dobrze początki Fundacji, bo też zajmowałem się przy niej tym właśnie aspektem, głównie w oparciu o relacje z mediami. Narzędzia komunikacji marketingowej nie były wtedy przez nas tak silnie ekspoatowane. Prawda to więc, prawda ! Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń